ניהול והנגשת מידע בארגונים

בעידן הידע, מנהלים ועובדים חווים חוויה חדשה ובלתי מוכרת להם. הם חווים את הצורך לנהל ולעבוד עם "יודעי דבר", קרי, אנשים שיודעים יותר מהם. תם עידן הבלעדיות על הידע, עלינו לאתר וליצור קשר עם עמיתים כדי לפעול יחד ולהצליח לממש את החזון והיעדים העסקיים.

ניהול ידע היא הפרקטיקה של ניצול מירבי של ההון האנושי ומקורות המידע בארגון. השיתוף והנגשת המידע ביעילות, חדשנות ומהירות, מביאה להגברת האפקטיביות והיעילות של קבלת החלטות והפעילות הארגונית הכוללת ומאפשרת להשיג את היעדים העסקיים ומימוש החזון הארגוני.


מזה 17 שנים חברת פאזל פרוז'קטס בע"מ, פועלת ומסייעת למגוון רחב של ארגונים ומתמחה בהנדסה מבצעית הכוללת: כתיבת ספרות מקצועית, כתיבת אפיונים ומפרטי דרישות, ניתוח מענים וכתיבת מכרזים, פרויקטים בתחום התקשורת השיווקית, ייעוץ והטמעה לפרויקטים טכנולוגיים ועוד. מהניסיון הנצבר על-ידנו מעבודה עם ארגונים השונים, התווסף מחקר ושיתוף פעולה עם אוניברסיטת חיפה (בית הספר למנהל עסקים - הפרופסור דפנה רבן) שהביאו לכדי פיתוח גישה ייחודית למתן מענה ארגוני לסוגיית ניהול והנגשת מידע.

ניהול והנגשת מידע באמצעות שילוב טכנולוגיות שונות אינה מספיקה כדי לשמור ולהפיק ערך מהידע המצטבר בארגון. הטמעה מוצלחת מחייבת עבודה מתמשכת על פי מספר עקרונות מנחים: תפיסה תואמת לארגון (מבנה, מרקם אנושי, תרבות וערכים), בחירה והתאמת המערכת הטכנולוגית לצרכים ומתן תמריצים.



גישתנו בוחנת את כיווני זרימת הידע הארגוני וזיהוי התקיעות ואובדן המידע. ערוצי זרימת המידע צריכים להיות פתוחים באופן שווה בפני כולם ובכל הכיוונים, עם מינימום התניות או הנחיות מגבילות. העובד במרכז, קרי, הארגונים כמערכת ומנגנון, עוברים אל מאחורי הקלעים, העובד ויצירת סביבת עבודה שתעודד מעורבות ושיתוף בין העובדים היא במרכז. תשומת לבו של העובד (עסוק בהרבה פעולות ודיווחים) היא מצרך יקר שיש להתחרות עליו. על כן, מומלץ לבחור מערכות הנגשת ידע ושיטה ארגונית שיוצרת עבורו חוויה ותמרוץ (משחוק, ניקוד, הענקת דרגות מומחיות ועוד) לשיתוף הידע והתובנות שלו. כמו כן, נדרשת התאמת המערכת לצרכי המנהלים כך שתכלול רכיבי מדידה שיאפשרו ניטור ושיפור של הידע הארגוני וכן איתור של המומחים ומוקדי הידע החזקים בארגון.

בימים אלה משלבת פאזל פרוז'קטס בפעילותה בארגונים, תהליכי ניהול, שימור והנגשת ידע. התהליך כולל, ביצוע של מיפוי והבנת סביבת העבודה, הפערים והאתגרים ותיעדופם, מרמת הנהלה ועד פס הייצור, תוך גישור על הפערים אנושיים, ארגוניים וטכנולוגיים ותמיכת לקוח רצופה.


אנו עושים שימוש במוצרי ניהול הידע הקיימים אצל הלקוח, מוסיפים טכנולוגיות חדשות וייחודיות המתאימות לארגון. כל זאת, עם אנשי החברה המצוינים וביצירה המשולבת הייחודית לפאזל פרוז'קטס.



0 צפיות

© כל הזכויות שמורות לפאזל פרוז'קטס (2002) בע"מ

white-logo.png