נותנים משמעות לדור ה- ...Zzz

"בתקופתי זה לא היה ככה"

כל אדם צעיר, שנולד בשנות ה- 80 וה- 90 זכה לשמוע מהוריו את המשפט הזה לפחות פעם אחת.

פעם הכרטיסים לקולנוע היו זולים יותר , המוסיקה היתה זולה יותר, החינוך היה טוב יותר והעבודה הכי טובה היתה להיות חבר באגד.

התפישה של קביעות בעבודה מקבילה לבטחון כלכלי פסה מן העולם. מקצועות שהיו מבוקשים בעבר (כמו נהג אוטובוס, בעלים של ספריית וידאו או אפילו חוטב עצים או נפח) פינו את מקומם לטובת מקצועות נחשקים יותר, או נדחקו לשוליים כתוצאה מהתקדמות הטכנולוגיה.

גם תחומי לימוד עכשויים יותר לא מבטיחים רווחה כלכלית בשוק רווי ומשתנה (אין לנו מושג כמה עורכי דין מסתובבים על פני כדור הארץ, אך בישראל כבר מוסמכים מעל 80 אלף איש, נכון לשנת 2018).

מצד שני, מקצועות כמו מנהל רשתות, מנתח ביג דאטה או מפתחי אפליקציות מובייל תופס תאוצה בעשור האחרון.



הביקוש הגבוה לאנשי מקצוע מיומנים, בשילוב עם הדינאמיות בשוק העבודה באופן כללי, הביאה לתנועתיות הולכת וגדלה בקרב עובדים. הנאמנות המסורתית למקום העבודה והותק של שנים רבות במקום אחד נעלמו ואת מקומם תפסו אפשרויות הקידום האישי, ההטבות, היוקרה ו"מה יצא לי מזה".

החשש מלפספס את המשרה החלומית הפך למוטיב חוזר בדורות אלו, ומאופיין במינוח FOMO- Fear Of Missing Out.

חוסר הבטחון מאפיין דורות אלו עוד מילדותם- רבים מבני הדור גדלו בבתים בהם ההורים עובדים שעות רבות וחלקם הגדול ילדים להורים גרושים. חוסר ודאות משפחתית וכלכלית איפיינו את השנים האלו, דברים שחילחלו לילדים. (אלמוג ואלמוג. מוסד שמואל נאמן למחקר. 2013)

אז איך מושכים עובדים משנתונים אלו למשרות, ואיך שומרים עליהם?

מילת הקסם היא משמעות.

אך משמעות היא מילה רחבה מאד. משמעות מכילה את המשמעות העצמית של העובד, את תרומתה של העבודה אותה הוא עושה ואת המשמעות של מקום העבודה בשוק התעסוקה.

ממש כמו שחלק מהיחידות הצבאיות מקנות יוקרה עקב רמות הסיווג או הקרביות שלהן, בעוד אחרות מקנות למשתחרר כלים מעשיים לעולם האזרחי, כך לכל עבודה יש את מנעד היתרונות והמשמעויות אותם היא מספקת.

בנוסף, דורות Y ו Z במיוחד, הינם מוחצנים יותר, ולרוב מחפשים אישור ומשמעות כלפי חוץ- נניח לחלוק תמונה מהפגישה או הטיסה העסקית למדיה החברתיות.

אז בגיוסכם אנשים חדשים, בייחוד מדורות המילניום, שימו לב למשמעות אותה אתם מעניקים להם-


משכורת

הדבר הכי מתבקש במתן משמעות. הציעו שכר מכובד אשר הולם את כישורי העובד ואת המקובל בענף בתחום הספציפי.


משמעות בתפקידם בחברה.

בין אם זו פקידה או מנהל לקוח, לכל תפקיד יש חשיבות וצורך. דאגו להדגיש זאת.


פידבקים.

דור ה-Z נהנה מקבלת ייעוץ ופידבקים באופן שוטף ועל בסיס קבוע. הם מעדיפים מנטור מאשר בוס ורוצים לשלוט בתחום שלהם ולהחזיק את המושכות.


עצמאות וקידום.

המילניאלים אוהבים ליצור לעצמם טריטוריה בה הם מרגישים "אלפא". הם רוצים לשלוט בעולמם, להרגיש חשובים, להיות בעלי סמלי הסטטוס המשרדיים (משרד, חולצה מכופתרת, רכב, שעון וכו') ואחד המחקרים אף מצא כי 35% מבני דור ה- Z, יעדיפו לחלוק גרביים מאשר חלל משרדי!

תנו להם מקום לשאוף אליו בהיררכיה המשרדית, תנו להם חופש פעולה בתחום שלהם ותראו עובד פורח.


משמעות העסק.

אין ספק שעובד בפיצריה לא ירגיש את אותה תחושת שליחות לאומית שירגיש מפעיל סוכנים בשב"כ. מיצאו את יתרונותיו וזוהרו של העסק שלכם ותנו לעובדים שלכם את היכולת להתגאות בתרומת מקום העבודה שלהם ביצירת שינוי משמעותי בתחום בו אתם עוסקים, בין אם זה ביטחון המזרח התיכון, או הפיצה הטובה ביותר ביישוב.

0 צפיות

© כל הזכויות שמורות לפאזל פרוז'קטס (2002) בע"מ

white-logo.png