הנגשת מידע- קייס סטאדי חלק ה'

עודכן ב: מרץ 4

בפרק הקודם התאמנו את המודולים השונים באופן אישי ומדויק ללקוח ולצרכיו. טרם ההטמעה של הפתרונות הטכנולוגיים, וידאנו שהתוכן מתאים להנגשה.

כך נתפר התוכן ללקוח, לצורכי החברה ולבסוף לטכנולוגיה הדרושה, ולא כפוף לטכנולוגיה אלא לצרכי הלקוח.

למדנו את תהליך יצירת הנהלים אצל הלקוח, השימוש בתוכן בחברה על שלל עובדיה, על שימור התוכן ועדכונו.



לפי הקריטריונים הנ"ל נבחרה מערכת ניהול הידע המתאימה ביותר, ובה נבחרו המודולים הדרושים לארגון.

לצורך ייעול ושיפור תהליכי העבודה, בוצעו התאמות ופיתוחים של המודולים.

הוקם פורטל המאפשר לחברי הארגון לצרוך ולשתף מידע (בעזרת קב' דיון, תהליכי עדכון ושימור ידע, הצפת שאילותות, גיימינג ככלי להעברת ידע, אזור דוח"ות לפי צרכי המנהלים והנהלה וכד') ולמערכת זו הוטענו הנהלים החדשים והמעודכנים.


תהליך מסוג זה מחייב שיתוף פעולה בין מחלקת ה IT אצל הלקוח לבין המומחים של פאזל. כך, שבמהלך החודש האחרון בוצע ליווי צמוד וחניכה של בעלי התפקידים הרלוונטיים על תפעולה האינטואיטיבי והיעיל של המערכת, קשיים ושאלות, אדפטציות שונות ועוד...

באופן זה מתאפשרת עצמאות וגמישות מלאה בכל שינוי שצריך הלקוח, בלי תלות מתמשכת בתמיכה.


שקט, מטמיעים!

לאחר התאמת הפלטפורמה הטכנולוגית

מגיע שלב ההטמעה.

שלב זה מתחלק למספר חלקים-

  1. יצירת פורטלים, קבוצות עבודה ושיתוף ידע בארגון ע"פ מחלקות ופרויקטים. לכל מחלקה נוצרה זהות ונראות שונה על מנת ליצור בידול ואופי לכל מחלקה (נניח צבע ואלמנטים עם זיקה למחלקת תעבורה, וצבעים רכים יותר לחטיבה האחראית על הנדסה למשל). מנהל המערכת מספק את המעטפת הארגונית ומחלק את הידע למחלקות ספציפיות וכן תוכן כללי חוצה ארגון.

  2. לכל תת- קבוצה ולכל תפקיד, קיים סילבוס מסוים ומותאם אישית ( הכשרות יסוד, הכשרות מתקדמות, ריענון וחזרה לכשירות וכדומה), דבר המסייע לכל עובד לשמור על כשירותו ולהתפתח בתוך הארגון. כמו כן, כל מנהל יכול ליצור דוחו"ת מותאמים אישית ולעקוב אחרי התקדמות עובדיו ע"פ דו"ח זה (התקדמות קליטה, התקשות בנושא מסוים, חפיפה, כניסה לתפקיד, קליטת מכונה/פרויקט חדש וכו').

  3. סיוע בהטמעה באמצעות פיתוח תוכן למערך הדרכה סדור. אנו מקבלים מהלקוח "חומר גלם" (נניח נהלי בטיחות באש) ומפתחים את המידע לתוכן הדרכתי הכולל נהלים, הוראות, מצגות, לומדות וכו'.

"..וכך קיבלנו את המערכת השלמה."

כעת כל עובד יודע איפה האזור האישי והמחלקתי, מה הן הדרישות ממנו ומה תהליך ההכשרה שלו. תהליך הלמידה מעניק פידבק לעובד ולמנהל, וניתן לשתף סוגיות, בעיות ופתרונות בין מספר עובדים ומחלקות.

הטכנולוגיה מוטמעת במחשבים האישיים בארגון. לפי בקשות ודרישות מחלקת IT, הטכנולוגיה זמינה לעובדים גם מרחוק, דבר שהפך לחיוני ביותר בתקופת הקורונה, ומאפשר לעובדים להמשיך להתפתח ולשמור על כשירות בתפקידם גם מרחוק.

בחברות בפריסה ארצית או גלובאליות, וגם לעובדים הפרוסים באתרים שונים ובשטח, ישנה נגישות מלאה. זהו יתרון משמעותי, עקב שמירת העובד בתוך מעגל העבודה הידע וההתפתחות המקצועית, מכל מקום בעולם.

מה השלב הבא? הכנסה ושילוב ברקודים על מתקני הייצור והתעבורה.

בסריקת הברקוד יונגש המידע הדרוש עבור כל גורם רלוונטי- נהלי עבודה, אחזקה, שליפת נתונים, טיפולים שוטפים היסטוריית מפעילים ועוד..

לבסוף נקים "קיוסק" ידע בנקודות מנוחה שונות (חדרי אוכל והמתנה למשל).


ROI

יחד עם מנהלי החברה אנו בוחנים ומצפים לראות ירידה בכמות התקלות, התייעלות בתהליכים (כגון שילוח, מלאי, ניהול הזמנות ועוד) ושיפור התוצאות העסקיות, וכל זה בעזרת שיפור הנגשת הידע, למידה והדרכה עצמית והפיכת זמן "מת" לחי ואפקטיבי..

נהדר לא?



6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול