הנגשת מידע- קייס סטאדי חלק א'

עודכן ב: ספט 23

פרק ראשון- הקדמה


בתחילת שנת 2019 פנתה לחברת פאזל יצרנית ישראלית מובילה בשוק חומרי הבנייה, עם צורך מובהק בשיפור איכות הנגשת התוכן שלה: המפעל זיהה חוסר יעילות בתהליכי ההכשרה והרענון של נהלי העבודה והבטיחות מחד, וזיהה הזדמנויות לחדירה לשוק חדש בתנאי שישפר את איכות התוכן המונגש, מאידך.

החסמים העיקריים:

· קיימת שונות גדולה בקהל היעד לו מונגש הידע: ניהול, הנדסה, ייצור, לוגיסטיקה

· נגישות דיגיטלית חלקית לתוכן, רובו מבוסס ספרות מודפסת

· חוסר פניות ניהולית לטיפול בנושא הנגשת התוכן

· מחסור בתשתית ניהול ומעקב אחרי הידע

· פיזור גיאוגרפי רחב ומשתנה


נדרשת טרנספורמציה דיגיטלית שתאפשר נגישות, עריכה וניהול ידע.

ולכן, המפעל החליט לקלוט טכנולוגית ניהול ידע. אבל זה לא מספיק. מיד עם קליטת המערכת החדשה בחברה הבינו המנהלים שלאו דווקא נחסכה מהם עבודה ניהולית- ישנם חסמים נוספים שעצם קיום הטכנולוגיה בלבד לא נותן להם מענה, כגון: מידת שת"פ הלומד, מעקב ובחינת הלומדים, עריכת ושיפור התוכן המונגש..

נציגי החברה פנו לפאזל


פרוז'קטס עם צורך בפתרון הנגשת מידע רחב, הנותן מענה לכל החסמים והדרישות (הידועים והמתפתחים) כך שישפרו את יעילות העבודה מחד ויתאימו לסטנדרטים הבינ"ל מאידך.


בפרקים הבאים נעסוק בכל שלב מביצוע הפתרון אשר בוצע עבור הלקוח, והם-

1. למידת עולם התוכן והדרישות.

2. ארגון וסידור התוכן. כתיבה טכנית במינוח מקצועי, עמידה קריטריונים בינ"ל, תאימות לתקן IETM ועוד.

3. פיתוח כלים ושיטות ייעודיות עבור הדרכת העובדים.

4. פיתוח טכנולוגיית למידה כגון לומדות וממשקי למידה אינטראקטיביים.

5. התאמה והטמעה של מערכת ניהול ידע המתאפשרת באופן מקומי או בשליטה מרחוק, ומאפשרת שליטה בתוכן ומעקב ההתקדמות עבור כל עובד ועובד.

נתראה בפרק הבא- למידת עולם התוכן

45 צפיות

© כל הזכויות שמורות לפאזל פרוז'קטס (2002) בע"מ

white-logo.png